Bconcept is een strategisch business marketing concept bureau dat zich begeeft op het snijvlak van strategie, tactieken en excecutie van o.a. de volgende vraagstukken:

Bconcept is een bureau dat zich kenmerkt door het ontwikkelen van concepten met een duidelijk innovatief karakter, getoetste haalbaarheid, maximale inzet van aanwezige (of nieuw te formuleren) marketingmix en optimalisering van afdelingssamenwerking. Dit om een tenminste roi zeker te stellen voor elke opdrachtgever. Wij werken middels de Bconcept Business Methodology®

Bconcept heeft projecten gedaan bij de volgende bedrijven en middels de volgende concepten;

Bedrijven:

Concepten:

Voor meer informatie inzake een case, zie concepten

Zomaar een verhaal, of....(!) (?)

Doelgericht inzetten van concepten binnen de driehoek van klanten, (business) partners en eigen organisatie is essentieel. De extra hindernis die dan vaak nog genomen dient te worden is die van de interne samenwerking van o.a. sales, partner en marketingafdeling(en). Breng dit in relatie tot enerzijds de gewenste verkoopresultaten in een lopend kwartaal versus anderzijds het optimaal laten renderen van marketinginspanningen over een geheel fiscaal jaar. Dit dan weer afzetten tegen traditionele lead-generatie versus sales-cycle pipeline building met een vleugje sales methodologie. En hoe maximaliseer je dan dit qua omzet forecasting danwel d-base management activiteiten. En hoe dit dan weer in balans zien te krijgen in relatie tot enerzijds het lokale belang van een MD/Country Manager versus, de vaak gecompliceerde en afzonderlijke afdeling danwel functionele-objectives die vaak via een matrixstructuur lopen, global/corporate doelstellingen. Als sausje nog even een nieuw positionering en/of brand-statement en dito product-portfolio-offering vanuit corporate over de markt uitstorten en we hebben.........CHAOS!

Wie-o-wie zit er achter Bconcept (?)

Bconcept's bewindvoering is in handen van Rob Beijleveld (43). Beijleveld heeft o.a. gewerkt in verschillende management en directiefuncties binnen bedrijven als Gestetner / Nashua / Nashuatec / Ricoh  -  Holland Office Group (mede oprichter)  -  A.B.Dick Benelux  -  Hyperion Solutions Nederland. Beijleveld ontving voor zijn innovatieve marketingconcepten o.a. de volgende awards: Ricoh Accomplishment Award - Hyperion Out Of The Box Award.

Frank Buytendijk, VP Research Gartner Inc; “Rob's creativity is endless and I have witnessed how he transformed the Dutch branch from very conservative and low on marketing, to a 'happening' company. This to the full satisfaction of the clients and despair of the competition. Rob single-handedly shaped the business and significantly raised the performance of the Dutch branch through to his bottom-line based marketing approach.” (May 19, 2005 / regarding Rob's position within Hyperion)